woensdag 4 april 2012

Diverse werkzaamheden

Het is dan eindelijk zover. Het teakdek is gerenoveerd, de naden zijn uitgefreesd en ingekit. Sommige teakdelen zijn vervangen. Het dek is in zijn geheel geschuurd. Redelijk tevreden, de kuip dient nog nagelopen te worden namelijk op oneffenheden. Uitgevoerd door Henk Meyer van Meyer Jachtbetimmering.

Daarnaast is de mastvoet vervangen, accu systeem vernieuwd (gelaccu's), onderwaterschip geverfd (anti-fouling), afsluiters gecontroleerd, staartstuk grondlaag en ingespoten, schroef / schroefas gedemonteerd en draaiende delen bijgeschuurd en ingevet en tot slot nieuwe anodes.

O ja, als we dan toch bezig zijn ( ..... ): het grootzeil is gerepareerd. Na een redelijk heftige tocht op de Noordzee (Bf 6/7, flinke golfslag) is door een klapgijp (stuurman wissel ja, ja, kon beter idd :) ) het bovenste oog gescheurd. De wagentjes zijn ook vervangen waardoor het grootzeil nu weer als een tierelier naar boven zal kunnen worden gehesen. We wachten het maar even af, want eerst:

Moet de mast er nog op. Dit staat op de planning voor 14 april.

2 opmerkingen:

  1. Mooi blog Hans!
    Ik kan niet wachten tot de volgende klapgijp

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo,

    Ik ben Bart Houben eigenaar van een X-412 en overweeg mijn teakdek dat laten renoveren door Henk Meyer. Voor deze behoorlijke investering wil ik uiteraard niet over een nacht ijs gaan en ben daarom benieuwd naar jullie ervaringen met het werk van Henk Meyer.
    Op mijn boot moete alle naden worden uitgefreesd en opnieuw worden gekit
    Ik zou het zeer op prijs stellen als ik van jullie een reactie mocht ontvangen. Een foto van het resultaat zou helemaal fantastisch zijn.

    Groeten,
    Bart Houben
    b.houben@tbma.com

    BeantwoordenVerwijderen